Hoe werkt de verkiezing?
Werkt deze verkiezing hetzelfde als andere verkiezingen?
In deze verkiezing kun je – net als bij bijvoorbeeld een parlements/beste acteur/beste popster/beste filmverkiezing/tweede kamer verkiezing - je stem uitbrengen In dit geval breng je een stem uit op jouw favoriete Foodservice bedrijf, zoals je bij films bijvoorbeeld een categorie beste vrouwelijke hoofdrolspeler en een categorie beste regisseur hebt. Bekijk hier een overzicht van de categorieën. Bij het uitbrengen van je stem beoordeel je de (web)winkel op een aantal aspecten.
Doen alle Foodservice bedrijven mee?
Alle Foodservice bedrijven kunnen zich gratis inschrijven via deze website. Daarnaast is er een database van Foodservice bedrijven die jaarlijks wordt geüpdatet waarop je kunt stemmen. Er zijn wel een aantal criteria waaraan een Foodservice bedrijf moet voldoen. Zo moet een Foodservice bedrijf minimaal 5 vestigingen hebben, met uitzondering van de online spelers.
Stemmen is mogelijk tussen 22 september en 17 november. Wanneer je een Foodservice bedrijf gaat beoordelen/ een stem uit gaat brengen, selecteer je eerst een categorie en vervolgens de te beoordelen Foodservice bedrijf. De beoordeling bestaat uit het toekennen van een aantal sterren of een cijfer op verschillende aspecten.
Maak ik kans op prijzen als ik een stem uitbreng?
Zeker! Iedere deelnemer die toestemming heeft gegeven voor deelname aan de verkiezing maakt kans op één van de prijzen uit het prijzenpakket. Het prijzenpakket bestaat deze editie uit de volgende prijzen:
1x RING video deurbel ter waarde van ca € 99,-
1x Diner Cadeau kaart ter waarde van €100,-
1x KRUPS Nespresso Essenza Mini XN1108 ter waarde van ca € 84,99
2x Rituals pakket ter waarde van ca € 34,90
* Indien bovenstaande prijzen op het moment van de aanschaf niet meer verkrijgbaar zijn, dan ontvangt de prijswinnaar een vergelijkbaar product.
Moet ik persoonsgegevens achterlaten als ik een stem uitbreng?
Wanneer je een stem uitbrengt, vragen we je om een aantal persoonsgegevens. Het gaat dan om je geslacht, leeftijd en e-mailadres. We gebruiken je geslacht en leeftijd voor een gedetailleerdere analyse van de resultaten. Deze gegevens worden alleen groepsgewijs gepresenteerd (nooit individueel). We vragen om jouw e-mailadres zodat we kunnen verifiëren of het e-mailadres, en dus je beoordeling / stem, valide is. Meer informatie over de gegevens die we verzamelen, waarom we deze verzamelen en hoe lang we deze bewaren, vind je in het privacy statement.
Is deze verkiezing een onderzoek?
De verkiezing is geen onderzoek. Alle deelnemers worden namelijk niet door een exact gelijk deel van de bevolking beoordeeld zoals bij een representatief marktonderzoek. Wel proberen we de verkiezing zo eerlijk mogelijk te organiseren zodat alle deelnemende bedrijven gelijke kansen hebben om te winnen.
Wat zegt het mij als een Foodservice bedrijf (categorie)winnaar is geworden?
De verkiezing kan het beste worden gezien als een wedstrijd tussen een aantal Foodservice bedrijven in een aantal categorieën. Het winnende bedrijf is door minimaal 380 consumenten beoordeeld en heeft het hoogste cijfer gekregen ten opzichte van de overige deelnemende Foodservice bedrijven in deze categorie. Bij de meeste verkiezingen is geen sprake van een representatief marktonderzoek, bij deze verkiezing ook niet. Wel vragen we om cijfers te geven aan winkelaspecten waarvan we weten dat de consument ze belangrijk vindt.