Home
De verkiezing
Motiveer je klant
Leer van je klant
Als je wint
Nieuws
Uitreiking
Contact
Planning
Blijf op de hoogte
Partners

De verkiezing

Wat heeft de verkiezing ‘Foodservice Award’ je te bieden?

  • Promotie en positieve media aandacht voor jouw foodservice bedrijf;
  • Inzicht in de behoeften van consumenten die gestemd hebben;
  • Inzicht in de prestaties van deelnemende concurrenten;
  • Als winnaar mag jouw foodservice bedrijf één jaar lang de titel ‘Foodservice Award 2022’ dragen.

Meer informatie?

Download de brochure

Hoe werkt de verkiezing?

1. Motiveer je klant om te stemmen

Om de titel ‘Foodservice Award’ te winnen heb je minimaal 380 beoordelingen nodig. Motiveer je klant om een beoordeling te geven over jouw foodservice bedrijf. Wij helpen je hier graag bij. Bekijk de mogelijkheden om campagne te voeren en beoordelingen te verzamelen.

2. De consument beoordeelt haar favoriete foodservice bedrijf

In de vragenlijst kiest de consument een foodservice bedrijf en categorie. Bekijk het overzicht van de categorieën.

De consument beoordeelt het foodservice bedrijf op verschillende aspecten:

Offline Online
Assortiment
Een gevarieerd assortiment wat aansluit op mijn behoefte.
Assortiment
Een gevarieerd assortiment wat aansluit op mijn behoefte.
Gemak
Het is makkelijk om hier een product aan te schaffen. 
Bestelgemak
Het is makkelijk een product te bestellen. 
Kwaliteit
De kwaliteit van het product is hoog. 
Kwaliteit
De kwaliteit van het product is hoog 
Prijs
Dit foodservice bedrijf biedt waarde voor mijn geld.
Prijs
Dit foodservice bedrijf biedt waarde voor mijn geld.
Bereikbaarheid
De locatie is gemakkelijk te bereiken. 
Bezorging
De bezorging verloopt snel en probleemloos. 
Gastvrijheid
De medewerker is vriendelijk en levert een bepaalde mate van service en/of kennis 
Informatievoorziening 
Het bedrijf stelt voldoende informatie beschikbaar om een keuze te maken voor een product. 

Naast een beoordeling laten consumenten hun persoonlijke gegevens achter, namelijk geslacht en postcode. Deze informatie wordt gebruikt in de analyse.

3. Wij vergroten de betrouwbaarheid

Na de stemperiode analyseren we met de volgende controleslagen:

  • meerdere beoordelingen: bij twee of meer beoordelingen voor één foodservice bedrijf in dezelfde categorie vanaf één e-mailadres nemen we één beoordeling mee. De overige beoordelingen worden verwijderd.

  • snelheid invullen vragenlijst: beoordelingen die volledig zijn ingevuld binnen een tijdsbestek van 90 seconden worden verwijderd. Dit aangezien zeer te betwijfelen is dat deze beoordelingen serieus zijn ingevuld;

  • IP-adressen: we voeren controle uit op door respondenten gebruikte IP-adressen. Bij meer dan drie beoordelingen vanaf één IP-adres voor één foodservice bedrijf, in dezelfde vestiging, in dezelfde categorie, worden er drie beoordelingen meegenomen. De overige beoordelingen worden verwijderd.

Beoordelingen die voldoen aan deze controleslagen worden gebruikt voor de eindcijfers. Hier dient rekening gehouden te worden met een vermindering in stemmen, waardoor de stemgrens niet meer wordt behaald.

Van het gemiddelde eindcijfer wordt een correctie op basis van het aantal beoordelingen afgetrokken om het gecorrigeerde eindcijfer te berekenen. Deze berekening is zo opgebouwd dat een hoger aantal beoordelingen zorgt voor een lagere correctie op het gemiddelde eindcijfer.

4. Wij maken de genomineerden bekend!

In een categorie worden minimaal twee en maximaal vijf foodservice bedrijven genomineerd. Wanneer er meer dan vijf foodservice bedrijven de stemgrens hebben behaald, worden de vijf foodservice bedrijven met het hoogste gecorrigeerd eindcijfer genomineerd. Indien geen enkele of maar één foodservice bedrijf aan deze voorwaarde voldoet binnen een categorie, kan Q&A de stemgrens van 380 beoordelingen naar beneden bijstellen.

5. We maken de winnaars bekend!

Alle genomineerden worden uitgenodigd voor een feestelijke bijeenkomst. Het genomineerde foodservice bedrijf met het hoogste gecorrigeerde eindcijfer is de categoriewinnaar. Deze winnaars mogen een jaar lang de titel 'Foodservice Award' binnen de categorie dragen.

Foodservice bedrijven die een categorieprijs winnen, maken kans op de overalltitel: ‘Foodservice Award’. De overallwinnaar is de categoriewinnaar met het hoogste gecorrigeerde eindcijfer.